Det nye forløb vil se således ud.
Forløbet strækker sig over 1 til 2 uger og jeg vil fokusere på opstarten og den formative evaluering og i mindre grad den summativ afsluttende prøve.
Formidlingsloop - Her skal eleverne hjemmefra inden undervisningen se 2 videoer ca. 2 x 5 min. I EDpuzzle. En introduktion til casen med vidensmål og vidensprodukter og en med arbejdsmetoden med en arbejdsportfolio.
Opstart - Undervisningen skal starte med at jeg kort præsentere strukturen for den nye måde undervisningen vil foregå på og om arbejdsmetoden om hvordan de kan nå casens mål. Med opklarende spørgsmål fra eleverne. Oplæg på 10 min.
(dialogisk undervisning - multimodale indslag – feed up)
Elevarbejde med støttende vejledning - Jeg deler eleverne op i 4 mands-grupper, hvor de hjælper hinanden med at lave hver deres blog til en arbejdesportfolio, her vil der være 1 vejledende video tilgængelig (polyfonisk undervisning med interaktionsproces, remediering og støttende multimodale video)
Evalueringsloop - Derefter vil jeg gerne snakke med eleverne i plenum om hvad deres forventninger til forløbet er, det kan inspirere andre ved at bringe erfaringer op. Det første de skal skrive i deres blog vil være det vi snakkede om i plenum som deres egen forventninger og hvad de gerne vil blive bedre til og hvad de syndes er spænende. De elever der ikke er så god til at skrive må også lave en video eller indtale lyd. (Dialogisk undervisning - flerstemmig klasserum)
Efter opstarts loopsne går selve case forløbet i gang med vidensprodukter som eleverne arbejder frem mod på samme måde i loops, hvor der er fokus på Vidensdeling og remediering.
Her vil jeg også løbende på de rette tidspunkter dele små video med stilladserende quizzer som bekræfter deres viden eller viser hvor de stadig mangler en forståelse. Jeg vil bruge EDpuzzle og Praxis online.
Jeg vil løbende se elevernes arbejdsportfolio og kommentere den og det vil give mig et indblik i hvilken niveau eleverne er nået op på inden afslutningen.
20/3-17
Forløbet strækker sig over 1 til 2 uger og jeg vil fokusere på opstarten og den formative evaluering og i mindre grad den summative afsluttende prøve.
(monolog undervisning - multimodale indslag – feed up)
Derefter vil jeg gerne snakke med eleverne i plenum om hvad deres forventninger til forløbet som kan inspirere andre og snakke om hvilken erfaringer de har.
(dialogisk undervisning - flerstemmig klasserum)
Jeg viser herefter en ny arbejdsmetode, hvor eleverne kan vælge at lave en arbejdesportfolio i google docs eller i en blog, her vil der være 2 vejledende videoer til hver metode.
(monolog undervisning med multimodale indslag)
Jeg vil dele eleverne op i 4 mands-grupper, hvor de hjælper hinanden med at lave hver deres.
(dialogisk undervisning med multimodale indslag)
Hvis de har svær ved at komme i gang har jeg en skabelon som de kan arbejde videre fra.
(differentiering)
Det første de skal skrive i deres blog vil være det vi snakkede om i plenum som deres egen forventninger og hvad de gerne vil blive bedre til og hvad de syndes er spænende. De elever der ikke er så god til at skrive må også lave en video eller indtale lyd.
(Dialogisk og polyfonisk undervisning)
Herefter vil jeg præsentere selve casen for eleverne hvad de konkret skal lave, selve indholdet, og hvordan de vil få alt den nye viden ved fx oplæg og hvornår de selv skal finde den viden og indarbejde det i deres opgaver. Her skal der også være en video der forklare deres case, hvordan den kan løses. Her er det vigtigt at skabe en struktur, hvor eleverne kan se arbejdsmetoden, så de selv kan planlægge de opgaver de nu skal i gang med. Så jeg deler en tidsplan med dem og en liste med fokuser punkter på opgaven. Alt hvad eleverne skal have adgang til vil være tilgængelig på det samme platform nemlig Prxis online, som er tilgængelig på mange forskellige enheder.
(Monolog undervisning med multimodale indslag - feed up)
Her vil jeg gerne have igen at de deles op i grupper som kan diskutere hvordan de vil gå i gang og hvad de syndes er svært og hvor de måske skal have mere hjælp og hvad der er nemt og kan løftes og gøres bedre. Det skal også dokumenteres i deres arbejdesportfolio, men her vil jeg også gerne have et samlet overblik over eleverne så derfor vil jeg gerne lave et loop med fælles evaluering på fx padlet, hvor jeg kan få et overblik over deres niveauer og dermed kan jeg fokusere min vejledning og feedback.
(Kollaboration – polyfon – formativ evaluering – feedback - feed forward)
Ved denne opstart får jeg skabt et fælles afsæt mod et bedre læringforløb som tager afsæt i erfaringer og de niveau som eleverne er nået op på og har mulighed for at bygge et stiliserende forløb op.
Jeg vil i case forløbet gerne sikre muligheden for at alle elever på alle niveauer bliver udfordret og her vi der med flere informative eller instruktive videoer støtte og supplere undervisningen, specielt for dem som normalt ikke kan komme videre. Jeg vil stadig holde fast i monologisk og informative oplæg når der bringes en ny viden ind, her vil jeg stadig gerne have at de efter oplæggene diskutere og reflektere i deres arbejdesportfolio.
Her vil jeg også løbende på de rette tidspunkter lave små stilladserende test som bekræfter deres viden eller viser hvor de stadig mangler en forståelse. Jeg vil bruge Socrative og Google Analyse eller andre quizzer som er indbygget i Praxis online. Afslutningsvis vil jeg lave en afsluttende evaluering i socrative som kan bruges som en proces evaluering til at reflektere over selve forløbet om hvad der kan gøres bedre næste gang.
(Stilladserende – formativ og summativ evaluering – feedback – feed forward)
Jeg vil løbende se elevernes arbejdesportfolio og kommentere den og i sidste ende vil den give mig et indblik på hvilken niveau eleverne er nået op på inden prøven, hvor alt hvad de har lavet skal fremlægges på en planche og de forklare deres arbejde og hvordan de har løst opgaverne.
Jeg vil senere vise et eksempel på en video der tager udgangspunkt i et tidlige indlæg drejebog.
Denne video vil samtidig både være informativ og instruktiv. videoen vil viser hvordan man laver en 3D tegning med fokus på hvad den skal bruges til, med del mål og slut mål.
Efterfølgende vil jeg støtte videoen med en quiz for at se om eleven har forstået videoen og dens læringmål fx i Google Analyse
Jeg vil i mit præsentationsportfolio koble det hele sammen med teori i passende tema emner.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar