Her gik vi alle sammen om at lave en opgave, hvor vi kunne forklare flipped learning.
Vi fandt hurtigt ud af at samarbejde i Padlet og diskuterede hvad vi skulle have med (Dialogisk)
Vi besluttede os for at tage udgangspunkt i den flippede learnings model som den heder.
Her arbejdede vi på at beskrive alle punkterne i relations modelene i midten.
Alt arbejdet blev dokumenteret i en powerpoint som kunne præsenters med video ved at bruge office mix.
Vi arbejdede så selv videre på den hjemme og remedierede vores egen udgave i et multimodalt udgave.
Jeg har lavet en opsamling af vigtige punkter ud fra et samarbejde vi havde på PED modulet om Flipped Learning. Der er taget udgangspunkt i den Flipped Learning-model. I kan se en video hvor jeg præsentere punkterne og den Flipped Learning-model.
Punkterne som jeg præsentere i videoen se således ud:
Elevcentrering:
u Læremidler skal være
tilpasset til de forskellige elevtyper.
u Vi skal lave et oplæg der
rammer så mange som muligt - kan være både og :D
u Stilladsering - ønsker at de
bliver støtte løbende under projektet
Samarbejde:
u Monologisk (forelæsning)
u Dialogisk (debatter)
u Polyfonisk (Selvstyrende)
Læringsmål:
u Forklaring på hvorfor der
anvendes Flipped Learning
u Forklaring på hvilke og
hvorfor de valgte mål/målpinde er lagt ind i projektet/opgaven
Tilstedeværelse:
Flipped
learning
u Ikke nødvendig med fuld
tilstedeværelse.
u IKKE alle er ligestillet -
da alle ikke er tilstede.
Flipped
Learning in class
u Nødvendigt med tilstedeværelse.
u Alle er ligestillet - da
alle er tilstede
Tilgængelighed:
u For at eleven kan arbejde er
et det vigtigt at der er tilgængelighed til de teknologier samt medier der
anvendes også efter skoletid
Teknologi:
Lærerrolle
u Teknologien skal tilgodese
eleven
u Pas på med mængden af
platforme
Elevrollen
u Være aktiv i processen
u Benytte teknologier der
støtter formativ evaluering
Struktur
u Klar struktur - hvad skal
der ske og hvornår.
u Start altid med hvorfor,
hvad får de ud af undervisningen
u Vi kan kun skabe mere
læringstid, hvis der er en synlig konsekvens, ved ikke at forberede sig.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar