mandag den 13. marts 2017

Flipped learning - Model

Vi har ved 4 undervisnings dag arbejdet flipped, hvor vi forberede os derhjemme, hvor vi fik en viden som skulle arbejders med på undervisnings dagen.

Her gik vi alle sammen om at lave en opgave, hvor vi kunne forklare flipped learning.

Vi fandt hurtigt ud af at samarbejde i Padlet og diskuterede hvad vi skulle have med (Dialogisk)

Vi besluttede os for at tage udgangspunkt i den flippede learnings model som den heder.

Her arbejdede vi på at beskrive alle punkterne i relations modelene i midten.

Alt arbejdet blev dokumenteret i en powerpoint som kunne præsenters med video ved at bruge office mix.

Vi arbejdede så selv videre på den hjemme og remedierede vores egen udgave i et multimodalt udgave.

Jeg har lavet en opsamling af vigtige punkter ud fra et samarbejde vi havde på PED modulet om Flipped Learning. Der er taget udgangspunkt i den Flipped Learning-model. I kan se en video hvor jeg præsentere punkterne og den Flipped Learning-model.





Punkterne som jeg præsentere i videoen se således ud:

Elevcentrering:
                 u  Læremidler skal være tilpasset til de forskellige elevtyper.
u  Vi skal lave et oplæg der rammer så mange som muligt - kan være både og :D
u  Stilladsering - ønsker at de bliver støtte løbende under projektet

Samarbejde:
u  Monologisk (forelæsning)
u  Dialogisk (debatter)
u  Polyfonisk (Selvstyrende)

Læringsmål:
u  Forklaring på hvorfor der anvendes Flipped Learning
u  Forklaring på hvilke og hvorfor de valgte mål/målpinde er lagt ind i projektet/opgaven

Tilstedeværelse:
Flipped learning
u  Ikke nødvendig med fuld tilstedeværelse.
u  IKKE alle er ligestillet - da alle ikke er tilstede.
Flipped Learning in class
u  Nødvendigt med tilstedeværelse.
u  Alle er ligestillet - da alle er tilstede

Tilgængelighed:
u  For at eleven kan arbejde er et det vigtigt at der er tilgængelighed til de teknologier samt medier der anvendes også efter skoletid
Teknologi:
Lærerrolle
u  Teknologien skal tilgodese eleven
u  Pas på med mængden af platforme
Elevrollen
u  Være aktiv i processen
u  Benytte teknologier der støtter formativ evaluering 

Struktur
u  Klar struktur - hvad skal der ske og hvornår.
u  Start altid med hvorfor, hvad får de ud af undervisningen
u  Vi kan kun skabe mere læringstid, hvis der er en synlig konsekvens, ved ikke at forberede sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar